Dagens simsnörd- intervju med Limeanna

Hej Limeanna!
Goddag.

Vi går snabbt på, hur länge har du spelat thesims?(och hur kommer det sig att du började?)
Första gången jag spelade thesims var när jag var kanske 8 år gammal, då min kompis hade det gamla spelet. Jag blev fast direkt och lyckades skaffa det, och fastnade verkligen för hela spelets upplägg. Och på den vägen är det, mitt simsande har gått lite i perioder, men när Lelle (författare av denna fantastiska blogg) köpte sims2 blev jag fast igen och köpte den nya versionen.

Vad är det bästa med thesims?
Det roligaste tycker jag är att man kan skapa sina egna dokusåpor typ. Jag älskar att göra massa dramatiska affärer mellan alla simmar i mitt kvarter, och man kan verkligen leva ut sina önskedrömmar på simmarna.. eller om man är arg kan man vara dum mot dom.. :P
 
Hur mycket spelar du i veckan?
Det beror helt på hur mycket jag har att göra i skolan och sådär, och vilket humör jag är på. Mellan 0 och 7 timmar kanske? Hinner nästan aldrig spela på vardagar.

Vilket föremål önskar du ska finnas i ts2 som fanns i ts1?
Jag saknar spabadkaren, catwalken och inspelningsbåsen från Superstar. Och också typ glasstånden och sådär (hot date). Det är i alla fall det jag kommer på nu.
 
Beskriv hur din drömexpansion skulle se ut:
Jag gillade Superstarexpansionen väldigt mycket, så jag skulle gärna vilja ha tillbaka det upplägget så att man kan göra stjärnor av sina simmar. Fast det skulle utformas mer så att man framförallt valde en huvudkarriär inom showbiz istället för att man bara gör massa olika saker. Och det skulle finnas fler saker att göra, typ musikal och såntdär, och man skulle få göra auditions och sånt till jobben istället för att bara gå in i en studio och spela in en musikvideo. Det vore coolt
Jag skulle också vilja ha lite mer naturliga sätt för tonåringar att umgås, typ utveckla caféerna så att de blir mer verkliga, och ha typ milkshakebarer eller nånting. Och det vore coolt om man kunde ha tomter som bara ungdomar kunde besöka, och tomter som bara vuxna kan besöka. Då skulle man kunna göra ungdomsgårdar och såntdär. Och jag skulle OCKSÅ vilja utvecka interaktionen "Hänga" så att dom kan hänga lite mer normalt och typ sitta på sängarna eller nåt.
 
Vilket är ditt mest lyckade simsköp?

Oj, det är nästan lättare att säga de som jag ångrar.
Studentliv-paketet var kul i början, men nu är det bara irriterande. Studentperioden är för lång, man hinner tröttna långt innan dom går ut. Det som var positivt med det var dock att det kom instrument och sånt.
Djurliv hade jag kunnat skippa också. Visst, husdjur kan vara kul, men det är inte riktigt värt pengarna. Glitter och Glamour-prylpaketet tycker jag var MYCKET prisvärt! Det kommer många snygga grejer och kläder som man skulle vilja ha själv.
Jag gillar de andra paketen bra, eller de har väl mer eller mindre sina för och nackdelar också men de är i alla fall prisvärda. (arbetsliv, nattliv, året runt, jorden runt).
 
Har du några favoritdownloadssidor?
Jag är inte sådär jättehype på att ladda ner faktiskt, men jag gillar de som Lelle tipsar om när hon har hittat något coolt :) jag orkar dock inte sitta och leta själv. 

Vad ser du för mening i att spela sims?
Det är roligt? :P
Jag får utlopp för mina konstiga visioner och det är faktiskt väldigt kreativt. Fuskar man inte lär man sig även ta hand om ekonomi.
 
Är ts ett tjejspel?
Nej det tycker jag inte, bara för att det inte innehåller våld behöver det inte vara ett tjejspel. Fler killar borde upptäcka det!
 
Hur är din perfekta sim:
Haha jag har redan skapat henne (men hon har desvärre avlidit).
Ebba von Sydow, jobbar som professionell festgäst, har 14 älskare, tre barn med tre olika gifta män, är stenrik på pengar hon har tjänat, spenderar dagarna på underhållning, hela kvarteret känner henne. När hon blev äldre bodde hon först kvar i sin feta villa med två hundar, men flyttade sen in i dottern athenas hus för att ta hand om athenas ena tvillingdotter londons barn medan hon går på universitetet. Lite komplicerat, men jag älskar Ebba! :D (inte riktiga människan alltså). Hon har påverkat hela skönköping.
 
Tack så mycket! Hoppas du diggade frågorna :P

Alltid!

En bild publiceras i ett försök att göra limeanna i verkligheten :P
image62

Kommentarer
Postat av: Annas hemlige beundrare

Detdär var faktiskt en riktigt bra bild av anna;)

2007-12-16 @ 00:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0