Så gör du din egna lägenhet

Ja, det är lite krångligt att veta, men inte att skapa ditt egna hyreshus / lägenhet.

Börja bygg på en allmän tomt.*
Man måste ha speciella dörrar som kommer med LiL för att det ska vara en lägenhet.
Ctrl+shift+c och skriv in en kod i rutan; changelotzoning apartmentbase

Sen så är det bara att börja spela tror jag. Det kommer husvärd dit automatiskt som kollar att allt står rätt till.


* Jag är inte helt säker eftersom jag inte har spelet. Det kan också funka med en vanlig tomt.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

usch vad jag vill ha det!

2008-08-31 @ 17:21:16
Postat av: Carro

okej ska testa det på en gång :)

jätte bra inlägg :) eftersom att det är väldigt svårt att förstå hur man bygger egna lägenheter, bara genom marginalen i spelet :)



kram

carro

2008-08-31 @ 17:43:05
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Jill

Koden funka inte för mig :(

2008-09-02 @ 19:34:21
Postat av: KissanTS2Freak

Jag har testat hela dagen igår...Nu vet jag hur man gör Hyreshus/Lägenheter.



Steg1: Man väljer en "lot" & sätter ut där man vill ha den...Sedan gör man den till Bostadsområde(Inte Allmän för det fungerar inte på dem).



Steg2: Gå in på "loten" i byggläge & bygg de Hyreshus/Lägenheter som du vill ha(Glöm inte fönster...Lägenhetsdörrarna som har medföljande dörrmatta & dörrar till alla rum i Hyreshusen/Lägenheterna).



Steg3: Skriv koden i rutan(se ovan) & tryck sedan på enter...Brevlådan vid vägen bredvid soptunnan kommer då att bli en brevlåda som det finns på "lotter" med Hyreshus/Lägenheter...Sedan är det färdigt om du vill.



Steg4: När du väl har översikt över kvarters området & kommer på att du vill gå in på "lotten" & ändra...Joo det går...Men bara inne i Hyreshusen/Lägenheterna & trädgården...Det går bara att ändra golv...Tak...Växter & innredning...Inte väggar...Dörrar...Fönster...Ect.



Varsegod^^...Hoppas att det fungerar för er nu^^.

2010-07-14 @ 01:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0