Hur laddar jag ner till The Sims 2?

Detta funkar för .zip filer:

1. Gå in på en download hemsida, tex www.lyran.net/ts2
2. Hitta något som du gillar och klicka på ladda ner fil.
3. Ett fönster kommer upp då du klickar spara. Byt namn på filen till det som du tycker passar och har lätt att hitta om det skulle vara någpt problem med filen senare. Tex Lyran brunt linne.
4. Spara filen i mina dokument/eagames/thesims2/downloads. Om den mappen inte finns är det bara att göra en ny och spara den där. Ett tips är att i den mappen göra nya mappar med hemsidornas namn, då får du det lätt och organiserat.
5. Nu har du sparat filen, dax för extrahering. I fönstrets vänstra högsta hörn finns en liten ruta som heter mappaktiviteter. Tryck på extrahera alla filer och följ anvisningarna, dvs tryck bara på nästa och sedan slutför.
6. Klipp ut de extraherade filerna ( kopiera om du vill vara riktigt säker) och placera dem i downloadmappen som ensama filer bredvid varandra( om det är flera eller med mesh).
7. Nu ska dina skins hamna i spelet, om du laddat ner möbler kommer det komma upp en ruta innan du börjar välja kvarter då du väljer aktivera.

Om dina kläder/möbler inte funkar kan det finnas flera anledningar,
- En mesh saknas. Mesh är som "formen" på det du laddat ner, utan grunden så blir det alltså inga downloads. Det står vid nedladdningen vart du kan ladda ner meshen om det behövs och du laddar ner den på samma sätt som ovan.
-Filen slutar fortfarande på .zip, det ska stå .package om du har extraherat den.
- Du behöver ett program som tex color enable package(gäller endast möbler) http://www.modthesims2.com/showthread.php?t=92541 Om det behövs ska det stå på hemsidan så det är bara att gå tillbaka till den och kolla :)

Auf Widhersen lr nåt ;P


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag hittar inte den här Extrahera knappen :P

2008-01-27 @ 09:47:16
Postat av: Ella

Asså jag har en nyare verisiontror jag för min ser lite anorlunda ut x) men går det lika bra att typ winrara filerna lr liknande??

2008-02-08 @ 16:31:52
Postat av: emilia

ja hittar inte heller extrahanterings knappen..

2008-07-02 @ 16:02:42
URL: http://eemiliaas.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Du.. jag har ingen extraherings-knapp. "Dela ut den här mappen" och "publicera den här mappen på webben" är de enda jag har förutom "skapa ny mapp"-knappen. Vad gör jag då?



Kram

2008-12-14 @ 21:32:54
Postat av: Anonym

Hejsan,

Vad är mesh för något ?

2009-01-05 @ 13:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0