.rar

Det verkar som om frågan kring .rar filer är ständigt aktuell bland er läsare. Jag hade ju somsagt också problem med det i början, ändå tills jag hittade mina uppackningsprogram, WinRAR och Q-Xpress. Varför behöver jag dessa?

Jo, för att filerna som du laddar ner är som nedpackade i ett stort paket (en .rar fil) där en massa små presenter finns i. Utan att öppna paketet kommer inte presenterna innuti att fungera, dvs dina downloadsfiler.

När du ska packa upp downloads med winrar så brukar alla filer automatiskt komma upp i ett winrar-fönster. Du markerar filen och klickar ovanför "packa upp filer". De nya filerna placerar du där du vill ha dem, förslagsvis EA Games/ The Sims 2/ Downloads och så ska det fungera.

Med Q-Xpress så följer det med instruktioner, så följ dem!

Lycka till! :)

Simsnörden


Kommentarer
Postat av: C

Jag får upp winRAR och "packar upp" till thesimsdownlands men de funkar ej, jag har köpt spelen så de e inte att jag har laddat ner dem eller ngt.... :(

2008-07-17 @ 13:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0