Gruppboende är inspirationsgivande

Jag kom och tänka på en grej när jag läste en artikelserie i svd om gruppboende. "Ju mer vi är tillsammans" hette den och handlade om 65+are som bodde i ett lägenhetshus där de hade gemensamma aktiviteter såsom promenader, vinprovning, filmkvällar, qui gong och en massa andra saker.

Vad händer egentligen för åldringarna i The Sims? Det är nog lugnt den tråkigaste åldern tycker jag, då man varken får jobba och utveckla färdigheter, föda barn eller nåt annat.
Därför kläckte jag idén, jag ska bygga ett seniorboende!

Ett komfortabelt lägenhetshus där det finns utrymme för pool, läsesalar, gym, och andra mysiga saker som passar åldringarna! Alla stadens åldringar får helt enkelt flytta in och känna gemenskap med varandra! Ska börja pula på en arkitektur på papper snart här....

Hur hanterar du dina åldringar? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

hur menar du med unga vuxna?

kram// Limpan!

2009-02-16 @ 18:45:09
URL: http://limpan.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Dom får bo i familjen hus och ta hand om hushållet när resten jobbar för det mesta hehe. gratis barnpassning liksom.

2009-02-16 @ 19:48:08
Postat av: Lotta

Kul, det är precis så jag har det för många av mina åldringar (några bor förstås med sin familj). Det är roligt att para ihop de äldre, men jag brukar inte låta dem gifta sig då det förstör upplägget jag har för mina familjer.

2009-02-17 @ 04:36:29
URL: http://deliquate.blogg.se/dollhouse
Postat av: Therese

Smart spel idé tycker jag :)

2009-02-17 @ 17:23:46
Postat av: Anonym

jaha ok :D<3

2009-02-17 @ 19:48:45
URL: http://limpan.blogg.se/
Postat av: lll

hej!



kan man bygga egna lägenheter??



tack på förhand.

2009-02-18 @ 07:47:34
Postat av: :)

Hej, jag är skitglad att ja har hittat din blogg och ja lovar, ja har läst ALLT i den! Love it!

Ja vet inte hur man bygger lägenheter dock, help?

Har testat utan resultat x( Eller kan man inte göra det?



// SimsPlayer ;)

2009-02-20 @ 13:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0