Sims- en fråga om ålder?

Hej!
Här slinker det in ett litet inlägg för Liselotte. Jag har reflekterat lite kring livet, sims och London på senaste tiden. Som den här bloggen t.e.x. för ett år sedan ägnade jag minst 1-2 timmar på simsnörden varje dag. Och just nu... Jag vill verkligen blogga för det är bland det roligaste jag vet(!) och speciellt om sims som är ett sånt kreativt ämne.

Men att gå gymnasiet är verkligen en helt annan grej när det gäller regelbundenhet, läxor, vanor, scheman och annat än var det var i grundskolan. Jag kommer hem mellan halv fem, sex varje dag när jag inte tränar. Och två vardagar i veckan är jag inte hemma förräns runt åtta. Det handlar ju om prioriteringar och man måste må bra. Så...?

Det jag ville komma till är, jag är fortfarande galen i sims men spelar ca en gång i månaden eller mindre. Kan jag fortfarande kalla mig simsnörd? Jag som trodde att jag alltid skulle spela sims, även som vuxen. Men hysterin har väl avtagit eller vuxit sig bort på nåt sätt, men sims är fortfarande mitt älsklingsspel<3
För det finns ju såklart vuxna som spelar sims! Jag antar att jag bara håller på att bli en äkta simsnörd, som inte behöver spela för att få njutning längre...

Men vad är medelåldern egentligen på simsspelare? Any Clue?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag har själv olika perioder. ibland spelar jag varje dag i flera timmar, ibland kan det gå några månader mellan varje spelomgång. Jag tror att the sims 2 spelas mest av 10-15åringar men jag tror ändå att the sims 2 spelas av fer vuxna än the sims 1. och jag tror att fler vuxna skulle spela om det inte fått en stämpel som ett barnspel, vilket är så himla synd :/

2009-03-12 @ 11:06:40
URL: http://lovehia.blogg.se/
Postat av: sanna

hihi.. jag är 21 & är en riktig simsnörd. har jag varit enda sedan första spelet kom ut! :-)

2009-07-27 @ 18:40:45
URL: http://girrlworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0