Skapa eget. Lektion 1

Har du någon gång drömt att skapa dina egna skins? Kollat på hemsidor och tänkt: "Åh, så där vill jag också kunna göra...". Drömmen kan bli verklighet! Simsnörden har en "Skapa eget"-skola som startar nu i olika lektioner!


Lektion 1
Baskunskaper i paint


1. Öppna The Sims 2 Bodyshop som ligger under fliken EA Games.

2. Välj skapa delar/starta nytt projekt/skapa kläder

3. Vi ska nu gå in under vardagskläder och överdelar. Välj en tröja du tycker om, själv så väljer jag en lila t-shirt. Klicka på den markerade knappen som du ser på bilden nedan.

4. Skriv in ett projektnamn, exempelvis lila tröja. Var tydlig så att det blir enklast för dig sen när du ska hitta filen!

5. Du ser i den rutan som nu kommer i Bodyshop vart din fil blivit sparad. Mina filer ligger i My documents/ EA Games/ The Sims 2/ Projects/ Lilatröja

6. Öppna paint, det helt vanliga paint som finns på alla PC-datorer. Gå in på arkiv- öppna, och hitta din fil. Det finns nu tre olika filer att välja mellan, ta på miniatyrer så ser du den "färglada filen" och öppnar den.

7. Välj skapa textruta, och skriv någonting trevligt på din tröja. Det kan vara ett namn, logga eller någonting du gillar.

8. För att kolla hur resultatet blev- texten sitter kanske konstigt eller liknande, gå tillbaka till bodyshop och klicka på uppdatera granskningssim. Taada. Om du är nöjd med din tröja klicka på importera till spelet.

9. Nu ska vi lägga in en bild på en tröja. Följ stegen precis som förut med att få upp ett nytt projekt.
Gå in på google och sök på någonting fint. För att göra det enklast ska det antingen vara en bild med fyrkantiga hörn eller motiv med vitt runtomkring.

10. Gå in i paint, öppna ditt projekt och välj "klistra in från.." fliken redigera. Välj storlek på din bild och placera den på tröjan.

11. Gå tillbaka till Bodyshop och granska din kreaktion. Själv så blev jag ganska nöjd med min I love gardens... :) Hoppas att era tröjor också blev fina! Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Det här tog tid, men det var det värt! :)

2008-04-14 @ 20:28:12
URL: http://simsnorden.blogg.se
Postat av: matilda

mitt bodyshop funkar inte :'( prövat på båda datorerna men så fort jag trycker på bodyshop så står det "the sims body shop har slutat fungera" och så stängs det ner :'( kan kanske funka om jag avinstrallerar allt, men det vill jag verkligen inte för då kommer alla mina familjer försvinna :'(

2008-04-25 @ 17:24:33
Postat av: anne

hej:D

kan du visa hur man gör egna hårfrisyrer??? jag har länge velat veta hur man gör...

ps. jag har försökt göra egna kläder, men när jag ska få in texten på tröjan när jag är på body shop igen, så är tröjan helt blank... vaf e den de??ds.

2008-06-26 @ 18:35:40
Postat av: Funkar inte att starta

hej när jag trycker på the sims 2 body shop så startar det inte och jag vet inte vad jag ska göra.jag undrar om jag måste ha en speciel skiva eller något annat.jag hoppas att du har nåt bra svar.hejdå.

2008-12-13 @ 21:36:36
Postat av: Jonna

Hej!

När jag har gjort en ''design'' i body shop (Jag har följt allt som står på din hjälp) så står det bara ''Eget innehåll gick inte att imortera. Kontrollera att filerna finns på rätt plats och att och är sparade i rätt format'' , Vad har jag gjort för fel? :/

2008-12-28 @ 20:45:25
Postat av: Tilda

hej, snälla svara

jag har försökt klicka up bodyshop men det står att det har stött på ett problem och måste avslutas, och sen att jag ska göra en felraport, det har jag gjort men inget händer.

hjälp mig?

2009-01-03 @ 02:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0