Fråga och svar

Hej jag spelar också thesims2 men igår så laddade jag ner en tomt på thesims.se med "hästar o indiansaker" och så fungerar inte spelet som det ska helt plötsigt, man kan göra simar/familjer och välja och vara i kvarteret men såfort den ska ladda en tomt eller familj så laddar den aldrig klart. Jag hade en sim i katalogen som jag gjort o tog den minsta tomten och flyttade in med simen där sen när det laddat klart så finns det ingen menu i "bottendelen" av skärmen, och när jag trycker på brevlådan så kommer det fram en massa konstiga alternativ typ "Make friends with everyone" :S jättejobbigt då jag bara ville ha en tomt.... Vet du hur man fixar det här utan att avinstallera? för jag har laddat hem så mycket kläder som skulle försvninna OCH familjer såklart

Svar:
Jag har inte ett självklart svar på denna fråga. För det första så tycker jag att en tomt med hästar låter lite skumt. Ta bort filen från din dator, helt och hållet. Sen det där med brevlådan, så låter det som om boolprop-fusket verkar vara aktiverat. Gå till kvarteret och uitför denna åtgärd: Ctrl+shift+c och skriv boolprop testingcheatsenabled false.

Om du ändå måste avinstallera, bränn ner alla dina downloads på en disc och sen installera om allt. Då sparas dina downloads och du får ett nytt fräscht spel! :)

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Sad Girl

Tack så mycket för svar, jo jag har tagit bort nedladdningarna som var 3 tomter, sökte på "modthesims2" (och 5 stjärnor och privatboedne eller vad det heter)...



...Och jag har tagit bort dem i mappen(minadokumet - simsdownlands) och tomterna som fanns inne i spelet men det är fortfarande helt konstigt när man ska gå in på en tomt. För man kan göra sims gubbarna men inte gå in på en tomt, så hoppas att det fungerar med boolprop i kvarteret! Jag har lixom alla mina EP själv men när jag installerade thesims2 så lånade jag av en vän då min skiva blivit för repig så jag har ingen tillgång att installera om allt..... /:

2008-07-20 @ 16:48:48
Postat av: SadGirl

Det här är tomterna jag laddade ner:



2212 Hamlet Circle (helt säker)



Victorian Baby Cribs, etc...

/

playpenrequest 3948



Victorian Outdoor Stuff ,... (helt säker)



(thesims.se)



Är ganska säker på att det var dem

2008-07-20 @ 16:56:26
Postat av: Sad girl

Det fungerade inte, jag printscrenade skärmen så får du en bild;



http://s4.tinypic.com/2031gh.jpg

2008-07-20 @ 17:13:42
Postat av: Walkman

Hej igår så laddade jag hem alla sims spe lägenhet m.m men sen så står det att enheten saknas kan någon hjälpa mig?

2008-10-12 @ 07:14:25
Postat av: Walkman

asså efter när jag packat upp allt å skrivit cd key från txt dokumentet å när jag försökte spela de så måste man sätta det i en enhet

2008-10-12 @ 07:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0