Gör ditt spel roligare!

När man känner att sims blir tråkigt och enformigt- då är det allvarligt! (För sims kan ju vara så jädrans roligt!) Här är några tips som kan piffa upp din vardag i the sims.

Ladda ner. Att ladda ner snygga skins är så otroligt kul, nya frisyrer, smink och helt nya outfits. Tänk på att speciella möbler eller kanske hack kan göra en del saker bättre, som t.ex. inteenminator. Länkar till downloads hittar du längst ner på profilspalten.

♥Läs hela produktbeskrivningen. Detta är någonting som jag kom på vid typ, H&M Fashion...! Det finns ett helt häfte fyllt med information du kanske inte hade en aning om i spelets produktbeskrivning. Att ha läst den kan faktiskt underlätta, eller bara ge inspiration.

♥Ha mål. Det kan vara allt från att tjäna pengar, nå karriärstoppen till att ha gift sig 5 gånger innan pensionen, spela till generation 5 m.m. Då du vet vad du vill göra, kan spelet få ett mer driv. Om du sätter upp skumma och orimliga mål blir kanske spelet som roligast.

♥Intriger.(Mohahaha). Dessa små saker händer inte riktigt automatiskt (som att din sim tittar på sin väns fru). Skapa dem själv! Med intriger som otrohet(sorgligt men sant), depression, bråk så blir spelet faktiskt lite mer innehållsrikt än att du leker i ditt dockskåp med robotar. Typ.

♥Dokumentera. Fota, gör filmer, konst, modellbilder whatever! Det är kul att se dina simmar in action. Om du riktigt gillar att klippa och filma- kan du ju pröva att göra en simsfilm eller musikvideo.

♥Snylta information. Rolig ingress där. Man kan läsa på dig på internet om en massa rolig information om sims som inte är nedskriven i produktbeskrivningen. Det kan vara allt från juicerecept, alla stipendier som går att söka i skolan m.m. (dock kan det ju vara ibland liiiite fusk). Du hittar information på sidor som http://www.snootysims.com/ och simsnörden.

♥Dröm. Ha dina simmar i tankarna ibland, där du funderar ut vad du egentligen vill göra, eller vad du vill ska hända. När jag är som intensivast inne i mina perioder så tänker jag på Angelica Trevlig innan jag ska sova. Jag har ganska nyligen ritat upp en plan för hur Lucy Förort och Bo Panks tomt ska se ut. ^^

Rösta på mig hos bloggregistret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0