Samma simmar, samma stad, samma historia?

Ett problem som många stöter på är detta spelets ständigt frågande om "spara ett nytt spel?".
Vill du ha dina unikt skapta simmar i samma stad, och kanske låta integrera med varandra ska du gör såhär.

Klicka på M för kartvy.
Öppna alternativmenyn och välj ändra stad.
Då öppnas en ny sidmeny där det sitter en liten "husknapp" ovanför pilarna.
Klicka på den och välj "ändra aktivt hushåll."
Samma simmar, samma stad, samma historia-
bara att fortsätta spela!

Tips! Vill du inte att dina grannar ska åldras (alltså som i The Sims 2) ändrar du det på inställningarmenyn.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tusen tack för tipsen och hoppas att håret känns bra

:)kramar

2009-07-15 @ 21:57:24
URL: http://tindrasgarderob.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! tack för tipset, men det fungerar ändå inte för mig :S Jag har ändrat 2 av mina hushåll som är i samma stad, då borde man väl kunna se att den andres hus är bebott när man spelar på en av dem? Men när jag kollar grannhuset där en av mina simmar bor står det bara att det är obebott. Har jag gjort nåt fel eller? =P



Tacksam för svar! Grymt bra blogg förresten, jag kollar in här med jämna mellanrum! =)

2009-07-20 @ 13:37:15
Postat av: Anonym

Oj, jag glömde ge min mailadress, ifall du vill svara där :P lägger in den i adressfältet =)

2009-07-20 @ 13:38:31
Postat av: Therese

Jag vill bara tippsa om en jätte rolig blogg.

Det är en kille som bloggar om två karaktärer i sitt the sims 3 spel. Värd att titta in på.

Man blir inspirerad på många plan.



Kram / Therese



http://aliceandkev.wordpress.com/

2009-07-20 @ 16:34:31
Postat av: Moa

Snàlla hjàlp mej!!Det fungerar fortfarande inte och jag fattar inte poàngen med att spela om man inte kan ha simmar i samma stad?Snàlla beràtta igen hur man kan gòra..

2011-10-30 @ 13:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0