Fundering

Jag pratade lite med min käre bror idag, och förundrade över hans smarthet och kloka kommentarer.

Igår spelade jag sims och jag berättade för honom hur häftigt det hade varit att se hur simmarna integrerar med varandra beroende på vilka egenskaper de har. Min sim David, är flörtig, humoristisk, festprisse, virtuos och vegetarian, och det gick inte jättebra för honom att skaffa nya vänner (det blev slagsmål, bråk, och "kalla X mamma för lama") tills han träffade en vacker och snygg tjej. Hon hade samma egenskap som honom "flörtig" och det sa liksom KLICK. Helt sjukt hur båda simmarna började bete sig mot varandra när de insett att de var lika och även fast jag inte tryckte in nån handling så stod de och flörtade med varandra. Härligt och unikt spel det hära!

Min bror sa då: Ja, det är skitcoolt. Jag tror att det är hela grejen med The Sims 3- det passar såna spelare som dig som verkligen kan spelet. Alla andra som jag har snackat med säger att det är  "typ som tvåan" fast bättre.

Det är sant! Man kan spela som exakt i tvåan med samma strategier och bygga hus och bilda familjen- men HUR kul är det egentligen? Sims 3 är ett levande spel som kan göra enorma saker med, utnyttja spelets potenial! VARDE SIMS!

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: J.

hej! jag har haft sims 3 i ca två-tre veckor nu. jag hittade din blogg via google, den är skitbra måste jag säga! men jag har ett problem. jag har vart inne på nästan alla downloadsidor som du har skrivit här, och laddat ner massor. men hur får man in det man laddat ner i spelet sen? :( jag har försökt med allt. snälla hjälp!

2009-06-18 @ 20:48:51
Postat av: Liselotte

Hej J!

Vad kul att du hittat hit =) Troligtvis har du laddat ned en massa saker till The sims 2, har inte skrivit så mycket om nedladdning till trean... :/

Det är bara att radera grejerna... Men om du laddar ner till tvåan så finns det guider i "hur laddar jag ned"kategorin.



Lycka till!

:)

2009-06-18 @ 22:09:57
URL: http://simsnorden.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jag håller med; VARDE SIMS! Hittar nya funktioner jämfört med tvåan varje gång jag spelar nya och tycker det är urkul :)

2009-06-18 @ 22:49:49
URL: http://simsellen.blogg.se/
Postat av: carro

Håller SÅ med dig! Vist går det att säga att det är precis som tvåan fast bättre, men det är ju så mycket mer! Sätter man sig vekrligen in i spelet så inser man snart att trean har så himla mycket nya funktioner och sånt som inte finns i tvåan :)

2009-06-18 @ 23:15:36
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Sofia

mitt spel är jättesuddigt:(

2009-07-11 @ 19:54:41
URL: http://jennifersamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0