Svar

Hej!
En hel del frågor alltså, jättekul! Observera att jag inte riktigt kan svara på alla eftersom jag mest än så länge bara hunnit nörda på hur man bygger hus.




Roxanna: Hellu! tänkte bara fråga om du inte kan typ göra en "bra" lista för de? Har precis beställt de, vore lite kul å läsa om ROLIGA saker om de, alla skriver om negativa saker hela tiden ^^ haha

Och de finns säkert fler än jag som vill läsa mer positiva saker kring Sims 3.. :D Vore super !:)

Svar: Av alla människor jag pratat med är de helt fast i spelet och älskar det- såsom jag själv! Jag kan nämna några få skillnader som gör spelet grymt! Man kan skapa och designa i princip allt i hemmet och på kläder, färg, mönster m.m. Man kan skapa ett unikt hem och matcha som bara den.
Möbler kan kan placera ut hursomhelst, och man kan ändra ansikten så att det verkligen blir likt.
Simmarnas egenskaper sätter prägel på hur personen handlar och bemöts- min sim är perfektionist och kulinariskmästare, vilket gör att en måltid som tar 20 minuter att röra ihop tar en timme. Ingenting som jag kan styra över! :)


Men är du nöjd med spelet annars då?

Carro

Svar:
Det är så himla värt- supernöjd!



vet du hur man sparar dem där mönstrerna som kommer upp när man klickar på tärningen, när man ska välja färg på möblerna?

Ha det bäst!

carro

Svar: Det finns en knapp nere på själva designmenyn i det högra hörnet som är en filmapp och en pil över, klickar man där sparas mönstret.
Vill man spara en möbel man ändrat stil på klickar man i möbelfönstret som kommer upp på vänstra sidan, och likadär på mappen med pil över. Superenkelt!


Du kanske vet om man kan se sin sim när den är på jobbet eller i skolan? (i sims 3 alltså)
Ina-Bina

Svar: Nej det kan man inte... Men vissa karriärer finns belägna i kvarteret, och då kan man se byggnaden. Självklart finns det även en skolbyggnad =) Tyvärr har skaparna inte gjort så att man kan se in i dem... Bara klicka.


Hej!
Hoppas att håret känns bra och att ni fick en trevlig brunch :)
Tänkte höra när man spelar hur gör man då för att införskaffa nya kläder en dom man har valt??
Det finns ju bara mat och bokaffärer.
Kram Helena

Svar: Det finurliga med ts3 är att man inte behöver köpa kläder! Man har alla kläder i sin garderob, och där kan man ändra kläder och stil. Skapa-en-sim läget ska tydligen öppnas igen då. Btw så var det supertrevligt, och håret blev så fint =)



Hej, jag har sims 3, men jag undrar om du vet hur man sätter ut egna tomter, kan man inte göra det? Jag hittar det ingenstans...

Svar: En av nackdelarna med spelet, NEJ det kan man inte. Men det finns rätt många tomter i urval ändå... Ett tips är att hitta tomter lite utanför city, mycket billigare!



Hej! jag undrar vad för bete man ska ha för att fånga dödsfisken.

P.S du är skit cool!

Svar: Haha tack:D Man ska fånga den på kyrkogården mellan kl. 00-05 på natten, behöver ha fiskefärdigheter på nivå 10 och betet ska vara angelfish(på engelska). Ängelfisk? Hursomhelst, klarar du detta får du belöning på 1500 om du säljer den!


jag vill att du berättar lite typ om hur man ska laga recept och sånt för jag fattar inte det riktigt.. kram Tyra

Svar: Man kan köpa receptbok i bokhandeln, men man måste handla eller odla egna råvaror i livsmedelsbutiken för att klara av dessa. Sen behövs självklart lite färdighet i matlagning... Mitt tips är att läsa matlagningsböcker och gå en kulinarisk kurs på lokala bistron för 400 kr att inleda!



Att ett spel kraschar beror på en massa saker, det finns inget speciellt, men det är ju att systemet blir överladdat- för mycket saker igång. Du kanske har ett stort hus där det händer mycket, eller att en massa andra program körs i windowsstartmenyn(bakgrunden)... Det är hursomhelst inte så positivt om det händer mer än 3 gånger!

LYCKA TILL OCH TACK FÖR FRÅGORNA!

Kommentarer
Postat av: carro

åå tack för svaret :D nu fattar jag ÄNTLIGEN xD



ha det bra!

Carro

2009-06-17 @ 11:03:12
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Theresia C

Heej, jag har laddat ner the sims 3 men jag har inte registrerings numrerna, om du kanske har dom ?

2011-03-25 @ 18:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0