Uttråkad? Starta om på nytt!

Har du spelat på ditt kvarter för länge, har du tröttnat på familjen eller helt enkelt bara lagt sims åt sidan?? Aja baja, det ska det bli ändring på!

Mitt sims har blivit ominstallerat minst fyra gånger på samma dator. Virus, trögt med downloadsen, missförstånd m.m. Senaste gången var i januari, jag hade spelat på den installationen i ca 7 månader, hade gjort ett kul eget kvarter med mycket tid nedlagd(Blomsterbo), hade jättemycket nedladdat, bla finfina grejer från tidigare serasims- varken kläderna fanns kvar på den nya siten och nu är den sajten ledlaggd :( Det var alltså en liten sorg i mitt liv när jag avinstallerade, men mitt nya spelande kom snabbt upp på fötterna med ännu omsorgsfullt nedladdade grejer, snygga hus och flashiga familjer. Men som sagt, jag tröttnade, och spelet går ju så himla segt!!! Det jag gjorde för en vecka sen var att installera grundspelet på vår senaste dator, och då hände det här!

Om du har tröttnat på att spela- avinstallera om det går segt(annars kan du ju bara ladda ner lite grejer och gör en sjuk familj) ELLER så kör om på nytt, installera bara grundspelet till att börja med. Det tar ca 10 sek att ladda så det blir så underbart snabbt och lätt! Välj en stad att börja med, tex skönköping i mitt fall och spela. Utforska de olika karaktärerna i staden och börja med ditt skapande och familje berättande. Gör som simmarna själv vill på deras önskande- här gäller det att skapa intriger! :)
Jag har tex fixat dina ihop med mortimer(som för övrigt nu har dött), cassandra med david drömmare m.m. Försök att spela lika mycket på varje familj så alla växer och åldras i jämntakt.
Ladda inte ner något i början, pröva först att köra ett enkelt och snabbt spel utan tilläg. Just nu känner jag faktiskt att jag kan klara mig utan alla expansions!

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0