Jorden Runt- en kärleksförklaring

Hej alla simsnerds!:p

Jag vill påpeka allt roligt här i världen, dvs The sims 2 Jorden Runt och hamsterspells.blogg.se. Jag tar den första.

Som ni säkert läst så har jag redan skrivit en recension, men då hade jag bara spelat spelet en "snabbis" (2 timmar) och då hade jag ännu inte insett allt underbart som man kan göra med detta spel!!

Before you leave for vacation

  • Se till att du har lite cash i fickan. En weekend-3 dagar- kostar minst 1500 per sim, inkluderat flyg, boende på ett billigt hotell och lite mat. Om du vill ha en upplevelserik semester behövs nog dock minst 500kr mer.

When you're on vacation

  • Boende: Det finns allt från gratis camping till dyra hotell-sviter. Dock tycker jag inte riktigt att det är värt med ett dyrt hotell för man vill ändå inte hänga där och leka hela tiden. På hotellet sover du, upprättar nödvändiga behov, beställer roomservice(mat), eller hänger lite i baren. Vissa hotell har även pool, möjlighet till massage, och bastu(I know, I know, It's totally fab!). För den som åker på semester ofta kan köpa ett semesterhus(rek. bygg det själv annars=dyrt) och då betalar man inte för varje natt.
  • Utflykter: På varje semesterort finns det olika aktivteter som man kan åka på genom att hitta en reseguide på hotellet/allmänna tomten. Simmarna älskar utflykter(if they end up well) och priserna varierar mellan 100-300 kr p/s. Varje resemål har tre unika utflykter, som påminner lite om "jobb-spex" som jag kallar det för. I slutet av varje utflykt kommer det upp en text med problem och då väljer man en handling, som resulterar i extra färdighets poäng eller någon otrevlig upptäckt.
  • Allmäna tomter: I reseorten finns det ett antal allmäna tomter med shopping, spa, strand eller vad som är specfikt för den orten. Om man är på solsemester gillar simmarna att sola och bada vid havet till exempel. Unika smycken och souvernirer är mycket uppskattat att köpa ( de kan ha örhängen, halsband, klockor m.m. nu) och ta kort som de sedan beställer i ett fotoalbum är lite kul.
  • Kultur: Som sagt, det finns unika danser, seder, hälsningar m.m. som simmarna gärna vill lära sig och visa för de andra där hemma. I Tiwikkiiön kan man lära sig elddans, I tresjön dansar man klapp och mycket mer.
  • Experience: Varje sim har en egen box för semesterminnen där det finns typ saker som man ska uppfylla om man vill bli den erfarne-semestraren. Det finns 45 "minnen" som man samlar på sig, och ju mer minnen man har destu mer poäng får man och ju högre rankning får man. Ett minne är exempelvis att äta ananas-suprise eller åka på utflykt.

When you're home:
Beroende på vad som skett under semestern så blir det konsekvenser av det när man kommit hem. Om man har haft en bra semester får man vissa fördelar, ex effektivare på jobbet, attraktiv, positiv. De negativa bikerkningarna har jag dock ännu inte fått uppleva(score!) men det kanske händer... nån dag.


Hoppas att ni fick en lite klarare redogörelse för er! Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag har en fråga om semesterminnen. Har du klarat alla för jag har bara en kvar och jag hittar den inte. Det är " hittade den nergrävda skatten". Jag vill gärna klara alla så jag skulle bli jätte glad om du kunde svara!!! Mvh frida

2008-06-17 @ 13:31:58
Postat av: frida

hej jag har en fråga om semesterminnen. Har du klarat alla för jag har bara en kvar och jag hittar den inte. Det är " hittade den nergrävda skatten". Jag vill gärna klara alla så jag skulle bli jätte glad om du kunde svara!!! Mvh frida

2008-06-17 @ 13:33:04
Postat av: Anonym

det är en sak jag hoppas att du skulle kunna hjälpa mig med! jag har fått ihop alla semesterminnen förutom ett, och det är något med varma stenar. jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara för något! snälla hjälp mig. kram

2010-08-31 @ 15:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0