The sims 2 Jorden Runt

Efter lite långtids uppehåll kommer den efterlängtade rescensionen av nya expansionen Jorden Runt.

Jorden Runt är den mest prisvärda expansionen jag någonsin haft möjlighet att spela. Du åker på semester- vilket spelet går ut på. Man väljer via telefonen vart man vill flyga- Takemizybyn, Tresjön eller Tiwikkiiön.(Eller något resemål som man skapat själv) Varje flygresa kostar 500kr p/p tur-retur och man behöver inte resa med familjen. Den som beställer resan väljer med vilka av sina vänner han vill bjuda med på semestern, alltså- om man inte är vän med sitt barn får den stanna hemma och leka med barnvakten.

Man kan vara borta från 2-6 nätter vad jag vet och man kan flytta runt på olika hotel- eller varför inte investera i ett sommarhus på favoritreseorten? (Förstår ni varför jag älskar det här spelet??)

På orten kan man göra lokala utflykter, hitta skatter m.m. men Om man bor på ett s.k. all inclusive så kan man få masage, bada bastu, slappa i hängmattan, bada i varma källor, yoga kursen, fiska...Listan kan göras oändligt lång! Det finns verkligen så mycket möjligheter i det är spelet att man bara spricker av uppskattning.

Något som är ganska viktigt att tänka på innan man åker iväg på semester är att ha en någolunda stabil ekonomi. Alla utgifter tillkommer mat/massage/hotell m.m. så försök att inte åka med barbara pank.... :)
Nu ska jag utforska mer hur det här spelet fungerar, och jag rekomenderar er: KÖP DET!!!

kramar på er, eder simsnörd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0