Intervju: Liselotte Östblom

Intervju med das simsnörd herself! :P

Hur definerar du ordet Simsnörd?
Ja, man kan väl säga såhär. Först och främst tycker jag att det är coolt att var nörd, men att nörda the sims är väl typ såhär; spela väldigt mycket, vara skicklig på det, kunna alla typer av fusk och koder till spelen, hänga på thesims.se väldigt ofta, ha en blogg om the sims eller vara först med alla spelen. Det finns en anledning att den här bloggen heter simsnörden....(!)

Nu är det bara några dagar kvar till The Sims 2 Fritid släpps i Sverige, vad ser du mest fram emot?
Åh, det är så mycket! Men framförallt längtar jag efter alla hobyygrejer, symaskin, balettstång, fotbollsmål och drejbänk. Det ska bli så himla kul!
Sent rent omateriella saker såsom Best Friends Forever, växa upp med sina vänner och den livslånga ambitionsmätaren. Ja, jag längtar verkligen att få förverkliga mina hobbydrömmar.
(Sen så ser jag fram emot vissa saker för att kunna börja shoota med min dagbok)

Prylpaket, prylpaket. Vad tycker du generellt sett om alla prylpaket?
Jag känner lite såhär att prylpaket inte är något måste, som alla expansions, men de kan lysa upp vardagen lite. Vissa paket är halvt onödiga, men visst kan man ha roligt med dem.

The Sims 2 Fritid är det sista expansionet till ts2. Vad har du för förväntningar på 3:an?
Ja du. Hm... Faktiskt inga. Jag hoppas dock att det blir lite förändringar i simarnas utseende och tomterna. Att man kan gå till grannar och hälsa på, gå promenader etc. Mindre begränsningar helt enkelt.

Brukar du ladda ner mycket?
Ja. Fast jag letar mer än laddar ner, och det händer för ofta att jag bara sitter och zipar runt mellan sidor utan att hinna spela någe sims :(

Vilket expansion har varit bäst/sämst? motivera >:D
Djurliv är det absolut sämsta enligt mig. Tråkigt, är bara jobbigt för mig som är djurhatare(okej, hamstrar är väl gulliga men jag är inte så förtjust i djur) när en massa djur kommer in och välter soptunnan. Nej, jag installerade och avinstallerade samma kväll. De senaste har varit mina favoriter, året runt, jorden runt och nu fritid. Alla är lika roliga och ger liksom grunder för att få spelet så verkligt som möjligt. Dock så gillar jag musikinstrumenten från Studentliv och bilarna från nattliv. Arbetsliv är jättekul också! <3 hemmaföretag <3

När började du spela sims?
Kan jag gått i tvåan, trean? Jag har varit nörd för länge.

Kommer du sluta spela sims när du fyller arton?
NEJ! Jag kommer spela så länge jag tycker det är kul.

Kommer du sluta blogga när du fyller arton?
Ha. Jag har funderat många gånger på att lägga ner bloggen, och beroende på hur många läsare som stannar kvar så... Jag bloggar väl tills... Ja.... Det skulle ju vara kul att fortsätta blogga till ts3 har kommit ut, eller att jag får va med på någon förhandsvisning eller nåt igen. Jag vill bli kult inom simsvärlden, nej men. Jag vet inte hur länge jag kommer fortsätta blogga, jag kanske slutar imorgon eller om tio år.

Några sista visdoms ord?
Fuska aldrig. Och gå och köp Fritid, det är verkligen värt pengarna.


Made by me, answered by me, and written by me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0