Lite info om The Sims 3

Källa: WIkipedia

The Sims 3. Uppföljare till ett av världens mest sålda spel. Enligt ett uttalande från Maxis är den planerade releasen april 2009, med reservation för ändringar. Förutom en uppgradering av grafiken så utlovas detta (preliminärt) angående deras AI:

  • Simmar kommer att ha sina egna normer och bete sig efter dem, rätta sig efter vad som är rätt och fel för sig själva.
  • Simmar kommer att ha väldigt säregna och mer specifika drag än i The Sims 2, t ex att en Sim kan hata TV samtidigt som en annan älskar det, och interaktionen blir följaktligen att då den TV-älskande simmen sätter igång TV:n kommer den TV-hatande simmen och stänger prompt av den.
  • Simmar kommer att planera i förväg till sin egen fördel. Till exempel att en Sim automatiskt bjuder in sin chef på middag därför att han vet att det kan komma att hjälpa honom.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Anna:)

Det ska bli kul att prova spelet när det kommer ut. :)

2008-02-15 @ 12:57:44
URL: http://anabanana345.blogg.se/illusion
Postat av: Lovisa

Asså det låter ju faktiskt rätt kul. jag har varit osäker på om jag ska köpa det, men det passar bra om det kommer ut då det är planerat för jag ska nämligen ha sabbatsår när jag går ut gymnasiet (= om 1½ år)

2008-02-15 @ 20:14:16
URL: http://lovehia.blogg.se
Postat av: Sandra

Hur bra det än är så är jag ganska säker på att jag inte kommer att köpa det. Jag tycker The Sims 2 inte kan bli bättre än så här.

2008-03-02 @ 13:41:03
URL: http://sandorasama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0