Största nyheterna i Livet i Lägenhet

Hyresmarknaden


Flytta in dina simmar i en helt ny lägenhet och interagera med grannarna som aldrig förr!
 
 * Rumskompisar
 - Ack, lyckan att ha en rumskompis! De betalar en del av hyran, ibland är de roliga att ha omkring sig, men man vet aldrig om de kommer att sätta eld på köket! Rumskompisar är datorstyrda spelkaraktärer så du kan inte säga åt dem vad de ska göra, men du kan hålla koll på hur de mår - och om din rumskompis verkligen trivs kan han eller hon välja att bli en del av ditt hushåll. För att få en rumskompis använder du datorn eller en tidning och läser annonserna, eller använder telefonen och sätter in en egen annons.
 
 * Betala hyran
 - Hyran ska betalas varje måndag. Dina simmar betalar sin hyra via tomtens brevlåda, så klicka på den och välj BETALA HYRA. Om din sim inte lyckas betala hyran kommer hyresvärden att inkassera den personligen. Om din sim inte lyckas betala hyran på tre dagar kan hyresvärden skicka någon annan för att inkassera den.
 
 * Gör om i lägenheten
 - När dina simmar hyr sitt boende finns det gränser för hur mycket av inredningen de får ändra. I lägenheter kan dina simmar bara byta ut golv, tapeter (eller färg) på väggarna och sätta in dekorationer som pelare.
 
 * Grannar
 - Inget går upp mot trånga utrymmen när man ska hitta nya vänner. Dina simmar bor så nära sina grannar i hyreshuset att de nästan bor ihop! De behöver bara gå några steg för att hitta någon att prata med. Gå en bit bort i korridoren eller en trappa ner så kan din sim hälsa på grannarna hemma hos dem - förutsatt att de är hemma. Klicka på en grannes dörr och välj ett av alternativen.
 
 - En av nackdelarna med att bo i lägenhet är att man delar vägg med grannarna. Om dina simmar bor granne med riktigt ljudliga grannar kanske de får höra mer än de önskar. Om dina simmars grannar är för högljudda kan din sim BANKA I VÄGGEN eller gå till grannens dörr och KLAGA PÅ OLJUD. Var försiktig! Högljudda grannar kan väcka sovande simmar - till och med småbarn. Så tänk på var du placerar simmarnas sängar!
 

Rykten


Dina simmar kan skaffa sig ett rykte som hjälper dem att komma vidare i sina karriärer eller att skaffa nya sociala kontakter, med mera. När din sim utför en vänlig handling på en allmän tomt förbättras simmens rykte.
 
 * Sociala nätverk
 - När din sim besöker en allmän tomt kan det vara en bra idé att hälsa på stadssimmarna. Ett bra första intryck kan leda till sociala nätverksbelöningar, som att bli presenterad för en sim man trivs ihop med, få ett nytt jobb eller en lägre hyra! Men se upp, för dåliga första intryck kan också få oanade konsekvenser!
 
 * Sociala grupper
 - Vissa stadssimmar som dina simmar möter kan tillhöra olika sociala grupper. Den grupp de tillhör påverkar vilken sorts hälsning och historier som går hem bäst hos dem. Om din sim använder rätt hälsning eller berättar rätt sorts historia får relationen en extra bonus. De sociala grupperna inkluderar motorfreaks, bohemer, idrottare, tekniknördar och societetslejon.
 

Förhäxa nya bekanta


Ta med din sim till en allmän tomt och försök bli vän med en häxa eller häxmästare. När deras relation är tillräckligt bra kan din sim be att få bli en av dem!
 
 * Besvärjelser
 - Det finns tre sorters besvärjelser - goda, neutrala och riktigt onda. Den sort som din sim använder gör att simmen blir mer inriktad mot den ljusa eller mörka sidan. Ju fler av en besvärjelsetyp simmen kastar, desto längre flyttar simmen över på skalan mot den inriktningen.
 
 - Goda besvärjelser får generellt simmen den kastas på att känna sig bättre än innan besvärjelsen kastades. Goda besvärjelser omfattar saker som att bota sjuka simmar, muntra upp deprimerade simmar och förbättra relationer.
 
 - Neutrala besvärjelser får inte nödvändigtvis simmen att må bättre - eller sämre. De ändrar inte heller din sims inriktning åt det ena eller andra hållet. Neutrala besvärjelser kan vara att framkalla mat, tvätta sig med magi eller att teleportera.
 
 - Onda besvärjelser är toppen för simmar som vill ställa till med problem. Det kan vara att få simmar att kräkas, förstöra relationer eller anlägga bränder.
 
 * Färdas på kvast
 - När din sim blir en häxa eller häxmästare kan han eller hon äntligen säga farväl till samåkning och taxibilar. Om du vill skicka din häxsim till jobbet klickar du på simmen och väljer FLYG TILL JOBBET. Om du vill att simmen ska besöka en annan tomt klickar du på simmen och väljer FLYG TILL ALLMÄN TOMT.
 
 - Om din sim blir en häxa (eller häxmästare) får han eller hon automatiskt tillgång till de hemliga tomter där stans häxmästare håller till. Din sim kan välja att gå dit via vanliga interaktioner eller att flyga dit på sin kvast.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Helloj!

Jag googlade en fråga om sims och kom in på din sida,

ville bra säga att du har en trevlig blogg! Även om jag också kan det mesta om Sims redan.. (spelat sen det absolut första spelet kom ut i Usa) Kram

2008-09-05 @ 23:24:10
Postat av: Liselotte

Åh vad kul! :)

Jag tipsar även om downloadssidor som kanske är lite mer intressanta för dig då....

Kram

2008-09-06 @ 09:34:07
URL: http://simsnorden.blogg.se/
Postat av: helena

Hejsan :-) Jag undrar om du vet hur man bygger loft till the sims livet i lägenhet :) kram

2008-09-06 @ 10:35:36
URL: http://helenabus.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag har precis köpt the sims 2 apartment life

och jag har läst att man ska kunna göra egna lägenheter , men att man måste skriva in ett fuks, vet du hur man gör ? snälla hör av dig till mig då :D tack

2008-09-24 @ 10:29:47
URL: http://mikaelawedin.blogg.se/
Postat av: LN

Hej!! du vet nämnligen inte fall det finns nån kod att fuska upp simmens rykte?? Isf Om du vet DÅ vill jag VETA!!!

2009-02-19 @ 13:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0