Ett litet fusk!

Själv så brukar jag inte fuska så mycket när jag spelar, vid närmare eftertanke ingenting alls, men ibland är det somsagt nödvändigt...

du öppnar fuskrutan genom att hålla in ctrl, shift och c

changelotzoning hotel/residential/commercial/apartment

Detta fusket används när man gör lägenheter eller hotell, men kan också användas om man känner för att ändra till boendetomt eller allmän tomt. Mycket bra och smidigt att kunna koden!

Om man ändrar måste man gå ur tomten och spara och sen ändras tomten. Är tomten i lägenhet eller hotell läge kan man inte ändra väggar eller fönster och liknande...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Humm, jag har gjort ett eget bostadsområde till lägenheter. Jag byggde sedan ett till som jag tänkte omvandla till lägenheter, det vägrade fungera stod något om "Bad lot...nånting", skrev då in ett av förslagen som fanns i Sims 2:s egna "Help-lista". Valde "apartmentbase", sparade och gick ut i grannkvarteret och upptäcker då att hela tomten och husen är borta från stället där de var. Vad sjutton hände egentligen där? Jag har ingen aning själv och hittar inga förklaringar heller, har aldrig varit med om det tidigare. Skit också!

2009-01-18 @ 19:47:19
Postat av: anna

det e ganska konstigt för på mitt sims kan man inte fuska:S jag har 2 datorer (en e min och den andra e dom andra i familjens) och på den andra kan man fuska men inte på min.. något tips om vad jag kan göra??

2009-01-30 @ 11:18:32
URL: http://dancingfrog.blogg.se/
Postat av: Felicia

hur blir man vampyr eller zombie?

2010-06-05 @ 18:21:28
Postat av: Felicia

eller varför inte utomjording????



2010-06-05 @ 18:23:17
Postat av: KissanTS2Freak

Att bli vampyr kan vara svårt...Men är inte det om man har EP Nattliv för där finns det vampyrer som smyger omkring...Skaffar man sin sim en "intim" relation med en vampyr så kommer han/hon förr eller senare att bita din sim som sedan blir till vampyr.



Zombie är lite svårt det med...Antingen skaffar man sin sim ett arbete med övernaturlig inriktning(Man får en telefon till Liemannen) eller så ringer man dejting service & hoppas på att "gypsy" kvinnan lämnar en ande i en lampa...Där kan man önska livet tillbaka på någon sim(Tror att det bara fungerar om man har gravstenen/urnan på sim sim´s "lot")...Det kan fungera...Fast ska man betala i § som med när man ringer Liemannen så kan man ju betala så lite som möjligt så kommer kanske simmen att bli en zombie.



Utomjording kan inte sin egna sim bli...Men har man en manlig sim så kan man låta honom titta förmycket i teleskopet eller få honom att anropa utomjordingarna så kommer han att bli "kidnappad"...När den manliga simmen kommer tillbaka efter "åkturen" är chansen ganska stor att han är gravid & kommer att föda utomjordings barn.



Sedan kan simmarna bli varulvar=Blir biten av en varg med lysande ögon...Häxor=Skaffar "intim" relation med en häxa & plantsimmar=Sprayar för mycket på sina odlade plantor eller frukt träd.



Många av dessa behövs det i stort sett alla EP´s för att fixa "naturligt".



Kram Kissan.

2010-07-14 @ 01:47:43
Postat av: frt

hej hur får man mycket pengar på facebook ?

2011-11-21 @ 15:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0